l

کيفيت سرويس دهي و سطح خوشنودي بالاتري به دليل پوشش بهتر و زمانهاي مسافرت کوتاهتربا کمترين تاخير بدست آيد

به خاطر مسيرهاي کوتاهتر و حذف مسيرهاي تکراري بوسيله ترنها و اتوبوسها درآمد ها افزايش يابد

بطور کلي روشهاي موجود برای حل این مساله به دو دسته اصلي تقسيم مي شوند : روشهاي تحليلي و شبکه

 روشهاي تحليلي به شکل هندسي از قبل مشخص شده خيابانها ويک تابع تقاضاي شناخته شده که يک توزيع فاصله اي تقاضا در فضاي سرويس دهي نياز دارند.

مدلهاي شبکه اي به اين که شکل هندسي خيابنها مشخص شود نياز ندارند. 

 در اين مدلهاي شبکه اي فضاي سرويس دهي توسط گره هايي در نقاطي که فرض مي شود تقاضاي(demand) مسافر در آنها متمرکز شده است نمايش داده مي شود 

 کمانها خطوط مسير ترانزيت را مشخص مي کنند 

 

مساله FBNDP در جهان واقعي معمولا به علت اندازه آن و پيچيدگي آن بطور دقيق قابل حل نيست.

بنابراين استفاده از الگوريتم هاي تقريبي معني پيدا مي کند. از بين بهترين الگوريتم هاي تقريبي مي توان به متاهيوريستيک ها اشاره کرد.

هزينه هاي عملياتي کاهش يابد يک ترکيب بهتر سيستم کيفي باعث مي شود  خطوط راه آهن به عنوان يک شيوه ترانزيت راحت و با کارايي بالا خدمت مي کنند که قادر هستند حجم بالايي از مسافران را به داخل و بيرون شهر حمل نمايند ، در حاليکه مسيرهاي اتوبوس براي حمل ونقل مسافر از ايستگاههاي اتوبوس به شبکه راه آهن خدمت مي کنند مبارزه طلبي اصلي اين مساله طراحي يک شبکه مسير اتوبوس فرعي کارا براي جمع و هماهنگ کردن سرويسهاي اتوبوس و راه آهن است. در نواحي شهري که تقاضاي ترانزيت در آن بالا و بسيار
گسترده است، يک سيستم با کيفيت ترانزيت شامل اجتماع يک خط راه آهن و تعدادي مسيرهاي اتوبوس فرعي که به ايستگاههاي انتقالي وصلند اجتناب ناپذير است